Kenangan yang terindah, eh?

assalamualaikum.

ehem, korang apa khabar? sihat? cantik mata ;) ececeh, tak payah nak kembang sangat okay. baru puji sikit tuu. hahaha.

korang nak tahu tak? nak tak? aduss, slownya korang jawab. tak dengarlah korang! cakap dalam hati apa kejadahnyaa. haha. okay, sila tampar muka saya laju laju. *pegang pipi* sakit tahuu, kuat gila kau tampar, aku tampar kau balik kangg. haha.
selalu berlaku  macam ni kalau dengan adik :P
okay, berbalik kepada jalan yang benar, tengok signboard betul betul. *toleh kiri toleh kanan*. jalan clear. wokeyhh, aku nak cerita and nak share sikit ni dengan korang kenangan aaa.... *mic jatuh* *ambik lajulaju* opss, maaf. tangan berpeluh tadi, licin. sambung sambung, kenangan aku masa sekolah rendah, hoho.


#Semasa Sekolah Rendah 
(waktu kita berlari asyik jatuh, lepas tu berdarah lutut, menangis, mak pujuk. alololo)


1. sebelum masuk kelas, kena beratur kat luar kelas dulu. ayat yang paling familiar masa tu, ehemm, "Angkat! Jatuh! Angkat! Jatuh!". selalu, ketua kelas yang comel lotee bagi araahan macam ni. kalau time perhimpunan pun ada jugak.waktu ni, pengawas takgarangpun yang bagi arahan angkat jatuh angkat jatuh. fuhh, lenguh tangan kami semua.


2.Untuk budak-budak perempuan, feshen kami masa tu, ikat tocang dua.  ahaha. sangat comel macam telinga rabit aku tengok. eheks, aku pun pernah terjerumus ke dalam fesyen telinga rabit ni, haha. eh, tak adalah semua buat macam ni. dulu ramai buat rambut ekor kuda.Tapi kalau lelaki, minyak rambut kaler hijau or gel rambut macam jeli menjadi kegemaran ramai.  Sebab bila pakai banyak-banyak rambut boleh jadi keras+berkilat-kilat macam pakai gam kasut dekat kepala. Lepas tu, style rambut belah tengah ada jambul tinggi macam bukit. Kalau pakai songkok, jambul kasi keluar, songkok pakai kebelakang sikit. Ataupun, songkok senget sikit ala ala tak seimbang, berat sebelah.


3.Masih ingat tak korang bila dalam kelas, cikgu belum datang, akan ada ketua kelas pergi berdiri di depan papan putih dan buat macam ni..


ingat tak? haa, siapa bising, kena tulis nama kat depan. nak gelak sikit pun tak boleh. hok aloohh, ketua kelas masa ni ter-sangat-lah poyo. haha. ops, ada sesiapa terasa ke? *pandang sekeliling* okay tak ada? bagus. so, tak adalah orang terkecik hati. haha








4. permainan yang paling famous di kalangan budak lelaki masa tu, bola kertas. yela,, kecik kecik, mulakan dengan yang paling bawah dulu, bola kertas. dah besar, bola sepak yang penuh angin sampai melecet kaki bila sepak. haha. 


5. permainan yang paling famous dikalangan budak perempuan macam aku ni pulak, Lubang Tikus. eh jap, dari dulu aku tertanya tanya, asal permainan tu di namakan lobang tikus eh? *garu kepala* peliks gue. tak macam lubang tikus pun *garu kepala lagi*. lubang tikus kan kecik, kalau lubang Lembu, lubang Kambing, hmm. boleh diterima jugak xD haha. okayy, . maafkan saya, termerepek sbentar. *hentak kepala atas meja* EH JAP! KE LOMPAT TIKUS? eh, sorry. saya tak tahu. lupaaaa ~.~


6. Kalau pergi sekolah, semua orang mesti nak bawak bekal makanan, botol air. kalau tertinggal, mak ayah mesti sanggup bersusah payah ke sekolah balik semata mata nak hantar kat anak masing-masing. kalau budak perempuan tertinggal bekal, mesti pergi mengadu kat cikgu, kat kengkawan " roti telur ngan air milo kite ter.. terrrtinggaaaall." *tersedu sedu, sedut hembus sedut hembus hingus*. bukan apa, aku cakap macam ni sebab, se.. se.. sebab aku pernah tergolong dalam golongan ni. haha, agak kelakar bila ingat balik.


7. Setiap minggu mesti basuh kasut! untuk pengetahuan korang, *kisah benar okay* haha. masa sekolah rendah, aku tak pernah basuh kasut guna tangan. dari kecik sudah di ajar cara bukak penutup mesin basuh, on-kan, campak kasut + stoking ke dalam tu, isi air, tekan button START kuatkuat. haha.


"eh, penat lah taip xD banyak sangat cerita ni.. nak taip semua, sampai ke malam tak sudah nampaknya. homework dah lah tak siapkan lagi. ayoo" *geleng geleng kepala* *mengeluh kuatkuat*


ha! *hentak meja kuatkuat*. ada satu cerita aku nak kongsi dengan korang. sangat swweeeetlah sangat -,- eh? abaikan. dan tidak lupa, memalukan jugak lahh. haha. tapi, kenapa waktu tu tak ada sedikit pun rasa malu dalam diri aku? diri kami? haha. apa apa pun, tu jugak merupakan kenangan manis yang pernah tercatat dalam kepala tak botak aku ni :')


8. aku masuk Singing Competition! wuahaha. okay, belum start topik gempak lagi. ehemm, korang nak tahu apa lagu yang kami nyanyikan? ha? ha? sekejap! aku cerita rupa kitorang masa kat atas pentas tu dulu.


-pakai baju belang belang pink putih.
-pakai seluar jeans.
-aku tak ingat pakai apa kat kaki waktu tu. samaada berkaki aym atau berstoking sahaja.
-rambut? ikat duaa.  macam telinga rabit, seperti yang telah dinyatakan di atas atas atas.
-mata? pipi? bibir? ber-kaler-kaler gituhh.

tiba saatnya, untukk.... *pegang mic* *batuk batuk sikit*

i'm the barbie girl,
in the barbie world
life in plastic
it's fantastic
you can brush my hair
and dress me every where
imagination life is
 your creation

Come on Barbie let's go party!
ak aaak ahh yeahh~~


Oh My Enlish!! oh tidak oh tidak. maluuunyaaa.. haha. epp eppp! diam korang, tak payah nak bergossip pulak kat situ. *angkat selotep warna hitam* nampak ni? tampal kang kat mulut tu. haha, kidding!


aku tak tahu macam mana boleh terjerumus ke dalam aktiviti terlebih sihat ni xD hahahaha.


eh, dah lahh tu. sudah kepenatan menaip tanpa henti dari tadi. rajin tak rajin tak? *muka mintak tapak kasut*. okay, byebye korang. thanks sebab sudi membaca ^^


p/s : Hari ni HARI JADI budak macam kenal! ingat tak entri aku yang lepas? haaa. Apa apa pun, HAPPY BIRTHDAY SYAFIQ! kau sudah semakin tua okay xD haha :D
-
-
-
-
-
-
Photobucket Pictures, Images and Photos
ikhlas daripada, Aina Dachelady. Why Dachelady? nahh, you pikir lah sendiri.. zasss~~

eh, comel lah awak ^^

0 comments:

Domo